maandag 6 december 2010

Verslaafd aan mooie dingen...

In een tweedehands winkel iets zien staan dat je echt leuk vindt, zorgt er meteen voor dat je het koopt. Want twijfelen is gevaarlijk. Het voorwerp in kwestie zal bij een volgend bezoekje zeker niet mee in de rekken staan. (of heel misschien wel, maar dit is mij nog niet veel voorgevallen)

Het is ook zo dat de prijs meestal te mooi is om te laten liggen. Met als resultaat dat de zolder nu al voor een groot deel is gevuld met materiaal voor als ik eenmaal plaats heb. Maar stuk voor stuk zijn het leuke dingen en als het niet past of als ik het niet kan gebruiken. Of als mijn smaak veranderd en ik het niet meer mooi vind... dan gaan die gewoon terug naar de winkel. Zo simpel is het leven.

Onder meer 5 van deze toch serieus zware tasjes. Zo net het formaat tussen een soepmok en een koffietasje. Met een mooi blauw boordje.

Kan eventueel nog gebruikt worden om uberschattige vetplantjes in te planten.









En dit spiegeltje.Het is volgens mij helemaal zo oud niet, maar de feel die het heeft, dat belle epoque/art nouveau achtige uiterlijk. Ik kon het echt niet laten staan. Plus, het past mooi bij mijn collectie van koperen voorwerpen, die toch gestaag groeit.


Pretty pretty pretty things!
(om voorlopig een deel van de zolder mee vol te zetten. Ik kan amper wachten tot ik mijn eigen stek mag decoreren en vol zetten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten