zaterdag 4 december 2010

Over kleren die niet passen

Vaak kom ik in tweedehandswinkels kledij tegen die ik supermooi vind, maar die toch niet passen. Vaak eindigen die dan weer in de rekken. Soms komt er dan eentje mee die ik dan hoop aan te kunnen passen.

Ook is er soms sprake van het 'misschiengaikerooitnoginpassen'-syndroom en wordt het desbetreffende kledingstuk ook aangekocht. Het feit dat ik al heel lang toch betrekkelijk constant ben in gewicht wordt dan eventjes vergeten.

Ook het fenomeen:' ik vind het een fantastisch ding maar ik heb er het figuur niet voor ' wordt hier gesignaleerd.
Onder meer dit fantastisch gebreide truitje. Een zalig origineel kleur, leuke afwerking en het voelt zo super aan. In de winkel landde het dus snel in mijn mandje. Wat ik over het hoofd zag is dat ik niet sta met truitjes die je moet dichtknopen, en al helemaal niet met truitjes met een kleine ronde col.
(de flits deed hier wat af aan het geniale kleur, het ligt ergens tussen de twee kleuren in)



Een rokje die al een heel eind in mijn kast hing, komt nu eindelijk bij de hoop te liggen van kleren die niet passen. Het is een heel mooi ding, maar net iets te klein geworden dus niet aangenaam om te dragen. Iemand die net een tandje minder zwaar is op de heupen gaat deze rok de zaligheid zelve vinden.
Op de foto ligt hij volledig open, maar hij valt zeer mooi als je hem aan hebt. De stof is volgens mij een wolmix, nog geen problemen gehad bij het wassen. (op wolprogramma)

Het is waarschijnlijk ook een handgemaakte rok, nergens een etiketje te vinden en de afwerken is mooi gedaan.





Als er mensen zijn die zich geroepen voelen om deze kledingstukken een nieuw leven te geven, doe dan gerust een bod of stel een leuke ruil voor. :)

4 opmerkingen:

  1. oh waw, die rok is leuk, zo retro! maar ziet er nogal klein uit, welke maat is ie?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleine 38, ook te zien of je hem wil hoog dragen (zoals ie volgens mij bedoelt is) of lager. Ik schommel tussen de 38-40 en voor mij is ie overduidelijk te klein.
    Kvind het jammer dat ik em weg moet doen, want ie is hip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm dan zou het kunnen dat hij mij wel past...

    BeantwoordenVerwijderen