vrijdag 8 oktober 2010

Lang geleden dat ik nog iets schreef

Dat toch wel in het poëzie domein thuishoort. Misschien toch wel eens tijd om eentje te delen en misschien zo weer het schrijfspinnetje te pakken te krijgen?


Kom
Kom hier zei ze
Dan kan je rusten tussen de resten van mijn ribben gewelven

Dan kunnen

mijn handen grijpen naar de parels in je ogen
en het edelmetaal dat je haren
omhult

Kom, kom hier

en leg je te rusten tussen 
de restanten van mijn benen 
en het uitgeholde van mijn heupen.
Vind je me mooi zo?

Een uitgemergeld wrak, dat ben je.

Verwijten gegooid als stenen,
maken blauwe regenbogen 
op mijn huid van perkament

Als een sirene lok ik je met mijn gezangen

maar stort mezelf op de kliffen
Mijn ribben, mijn eigen doodssteek

Broos en teer ben ik teder en zachtmoedig

Leg je neer, leg je hoofd te rusten 
nu met je hoofd op mijn ruggengraat

Leg je neer zodat ik kan rusten omarmd,

omgeven door de wereld die ik zo graag wou

Het leven dat ik zo graag wou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten